= Cirkevná škola úžitkového výtvarníctva sv. Lukáša


8260 M- propagačné výtvarníctvo

  • štvorročné štúdium
  • maturitná skúška
  • úplné stredné odborné vzdelanie
  • medzinárodný štandard klasifikácie vzdelania ISCED 3–3B

Uplatnenie :

  • v propagačných a grafických firmách
  • v informačných centrách
  • dizajnových štúdiách
  • v štúdiách vizualizácie interiérov a exteriérov
  • v reklamných agentúrach
  • vo vlastných firmách
  • v daľšom štúdiu na vysokých školách

Charakteristika absolventa :

  • absolvent je kreatívny v oblasti výtvarnej propagácie
  • má vzťah k všetkým formám umenia
  • pozná etapy, medzníky a zákonitosti v dejinách výtvarnej kultúry a hlavné estetické kategórie
  • ovláda základné princípy využitia farebnej škály pre plošné a plastické vyjadrenie
  • má základy zobrazovania a kreslenia technických výkresov
  • má  základy uplatnenia a využitia písma, jeho kreslenie a konštruovanie aj  s využitím   počítačových programov
  • ovláda základy programov: Corel DRAW-na vektorovú grafiku, Adobe Photoshop- na rastrovú grafiku (úprava fotografií), Adobe Dreamweaver- na tvorbu www stránok
    Adobe Flash- animácia a dinamický web, Adobe Premiere Pro - strih videa
  • uplatnuje kresliarske schopnosti na vyjadrenie vlastného výtvarného názoru
  • používa a presadzuje nové netradičné myšlienky, metódy, technické prostriedky
  • navrhuje účelové a úžitkové tvary a predmety
  • výtvarne dotvára architektúru interiéru i exteriéru
  • aplikuje nové poznatky z odboru vo vlastnej práci – pracuje s počítačom, ovláda príslušné užívateľské programy
  • využíva invenčnosť, kreativitu a volí adekvátne výtvarné prostriedky pri finalizácii   návrhov
  • vie zvážiť realizačno-technologický postup a predpokladať jeho psychologický účinok    v reklame a v architektúre
  • vie kultivovane komunikovať, argumentovať a obhajovať svoje návrhy v obchodnom styku s klientom